Webshop


honda CBR250R

Referentie nr: #226
€ 2750,00 incl. BTW
honda
Opslaan


Sinds 2011 heeft Honda de CBR250 weer in het programma zitten. Nu had je tussen 1986-1996 de CBR250RR op de (Japanse) markt. Een beest van een motor. 250cc, 4 cilinders, 45pk en doortrekken tot 19.000tpm! Absoluut niet geschikt voor het 25kW-rijbewijs van tegenwoordig en ook door milieu-eisen is het niet meer mogelijk om zo'n motor op de markt te zetten. Bij het nieuwe model hebben ze in de titel 1 'R' gestript en daarbij ook meteen 3 cilinders weggenomen. De nieuwe CBR250R is dus een heuze 1-cilinder, welke zou moeten concurreren met de Kawasaki Ninja 250.

Het vloeistofgekoelde blok met 4 kleppen en dubbele nokkenas, is wel een goede keus geweest van Honda. Waar ze de 'fout' in gingen met de CBF250, maken ze dit goed met dit blok. Een vloeistofgekoeld blok kan meer vermogen leveren en dat is bij een kleine cilinderinhoud mooi meegenomen. Met een druk op de knop, komt de CBR meteen tot leven. Dankzij de injectie is alles prima geregeld en hoef je niet zelf met een handmatige choke te rommelen. Ook de verlichting gaat automatisch, deze kan je dus niet vergeten. Stationair loopt de motor vrij netjes, het klinkt niet alsof er een zware motor draait. Een zeer beschaafd, maar mooi donker geluid.

Met de koppeling ingeknepen en een duwtje naar beneden op het schakelpedaal, hoor ik de motor in de versnelling schieten. Langzaam laat ik de koppeling op komen en rijd ik weg. De koppeling is erg licht en soepel, dat is wat ik graag bij een motor zie. Soms heb je koppelingen waarbij je pijn in je polsen krijgt na een middagje sturen. Is bij de CBR250R geen enkel probleem. Het geluid van de uitlaat wordt boven de 4000 toeren een stuk serieuzer en dan laat de CBR ook zien dat het best wel een motor is en geen klein lief katje, wat zachtjes spint.

Qua looks ziet de CBR250R er erg mooi uit. Deels heeft de voorkant wat weg van de VFR1200, vooral de koplamppartij lijkt erg veel op dat van de VFR. De cockpit is mooi gestyled. Met een snelheidsmeter, toerenteller, klok, tripmeter, benzinemeter en temperatuurmeter en de nodige lampjes, mis ik alleen een buitentemperatuurmeter. Er is ook nog een 'mode'-knop, maar die geeft alleen de tripmeter weer in plaats van de totale kmstand. Onder de buddyseat is niet heel veel ruimte, zoals bij al dit soort motoren. Je kan je schijfslot prima kwijt, of een boterham en een pakje drinken.

Het volgende item werd succesvol aan uw winkelmandje toegevoegd

Verder winkelen Bekijk winkelwagen

Het product is toegevoegd aan de vergelijkings lijst

Verder winkelen Naar de vergelijkings lijst

Het artikel werd opgeslagen in uw wenslijstje.

Verder winkelen Bekijk wenslijstje



Reviews

Facebook logo Instagram logo YouTube logo